97 procent tilfredse med skoleudviklingsforløb

UCSJ har gennemført et større skoleudviklingsforløb i Lejre Kommune. Hele 97 procent af deltagerne fandt forløbet nyttigt i forhold til at fremme indsatsen ift. læring og trivsel.

Bedre læring og bedre trivsel. Det var to af flere hovedmål i et større udviklingsprojekt, som University College Sjælland i 2016 gennemført i samarbejde med Lejre Kommune. 80 ledere og ressourcepersoner var med i forløbet, der ikke kun bestod af undervisning, men også indeholdt coaching, erfaringsudveksling til at understøtte læringen i praksis.
Udviklingsforløbet handlede blandt andet at lede og organisere læringsmiljøerne, så der bliver arbejdet systematisk med læringsmål og med at fremme elevernes læring og trivsel. 

Forløbet involverede også det pædagogiske personale og læringsvejlederne. I alt bestod projektet af 12 undervisningsdage, to fællesdage for det pædagogiske personale samt to konsulentbesøg pr. skole af i alt seks timers varighed. Endelig fik hver deltage en times personlig coaching.

Og totalt set har tilfredsheden været rigtigt stort med forløbet. Hele 97 procent af deltagerne mente, at læringsudbyttet kan anvendes til at fremme elevernes læring og trivsel. 

Flere af deltagere fremhæver i deres evaluering, at den den tætte kobling mellem teori og praksis, har været en stor fordel, fordi forløbet således har ført til konkret forandring umiddelbart, samtidig med, at deltagerne har kunnet lade sig inspirere af de øvrige deltagere.

Projektet har modtaget 875.000 kroner i støtte af A.P. Møller fonden. 

Nyhed Seks sjællandske kommuner vil nu tilbyde lønnet arbejde på en skole sideløbende med uddannelsen til…
Nyhed University College Sjælland åbner nu endnu et udbud af socialrådgiveruddannelsen, der fremover vil…
Nyhed Kan man tale om ’ikke-læring’? Ja, det mener forfatterne i en ny antologi om læring. Det er mindst…
Nyhed Ud med institutionsmaden og ind med hjemmelavet mad. De handicappede var glade for at lave maden…
Cxense Display