Center for Skole og Læring har tre forsknings- og udviklingsmiljøer med hver deres forskningsområde, som er skabt i tæt kontakt med praksis, folkeskolen og kommunerne.

Med de valgte forskningsområder understøttes den didaktiske forskning inden for centrets efter- og videreuddannelse (EVU) og grunduddannelsesaktiviteter (GU) i Læreruddannelsen samt centerets konsulentydelser; herunder Center for Undervisningsmidler-aktiviteter (CFU).

Fagdidaktik og faglige fællesskaber

Forskningsmiljøet adresserer to forskningstemaer, der er gensidigt betingede: “Undervisning og læring i skolens fag” og “Lærerkompetencer og lærerprofession”.

Læs mere her

Læringsfællesskaber og uddannelsesmobilitet

Forskningsmiljøet adresserer to forskningstemaer med indbyrdes forbindelser: “Læringsfællesskaber i skolen” og “Uddannelsesmobilitet og lokalsamfundet”.

Læs mere her

Digitale læringsmiljøer og didaktisk design

Forskningsmiljøet adresserer undervisning og uddannelse understøttet af digitale teknologier inden for to forskningstemaer: ”Didaktisk design af undervisning” og ”Didaktisk design af uddannelsesmiljøer”

Læs mere her

Cxense Display