23. oktober 2017 - 21. november 2017

Undringsværksteder i pædagogisk praksis

- at undre sig er en vigtig bestanddel i det daglige pædagogiske arbejde, da det kan åbne mulighed for bedre og dybere faglig snak og give større interesse og viden om hinandens arbejde.

Desuden giver undren plads til at bruge hinandens ressourcer, at tage problemstillinger op inden de bliver alt for problematiske samt en mere målrettet, etisk ansvarlig og innovativ pædagogisk praksis.

Evnen til undre sig kan styrke pædagogen til at foretage de rigtige valg, der er baseret borgerens bedste.

Det får du ud af kurset

  • Viden om hvad det vil sige og hvilken betydning det har at kunne forhold sig undrende i pædagogisk praksis
  •  Færdigheder i at undre sig og derfra reflektere fagligt med kolleger
  • Viden om grundlæggende menneskelige forhold, der gør sig gældende i forhold til livskvalitet, livsduelighed og livskraft

Fagligt indhold

På kurset lægges der vægt på det praktiske værkstedsarbejde med undringsprocesser, som tager afsæt i oplevelser fra egen hverdag, samt en indføring i den teoretisk forståelse af baggrunden for at arbejde undringsbaseret.

Målgruppe

Medarbejdere på specialpædagogiske institutioner.

Tid og sted

UCSJ, Campus Vordingborg
Kuskevej 1 B
4760
Vordingborg

Mandag og tirsdag i ugerne 43, 45 og 47 2017
kl. 8.30 -12.30

Forplejning: Kaffe/te

Pris: 4200 kr

Få her en smagsprøve i videoen til højre og hør om væsentlige grunde til at arbejde undringsorienteret

Vordingborg

Kuskevej 1 B
4760 Vordingborg
23. oktober 2017 - 21. november 2017
Cxense Display